طراحی لوگو آنلاین،ساخت لوگو آنلاین، بیزگو bizgo

روانشناسی طراحی لوگو روانشناسی طراحی لوگو از جنبه های ساده در پشت یک طراحی لوگو ، روانشناسی آن است. برخی تصور می کنند روانشناسی طراحی لوگو فقط با انتخاب رنگ همر...

بازدید :406
يکشنبه 16 آبان 1395زمان :17:21
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روانشناسی طراحی لوگو

روانشناسی طراحی لوگو

از جنبه های ساده در پشت یک طراحی لوگو ، روانشناسی آن است. برخی تصور می کنند روانشناسی طراحی لوگو فقط با انتخاب رنگ همراه است اما چیزی فراتر از این حرفاست.

از آن جایی که طراحی لوگو فرآیند خلق یک لوگو است و در واقع لوگو یا آرم به معنی نشانه ای است که پشت آن هدف مشخصی وجود دارد، در نتیجه روانشناسی طراحی لوگو تمام مفهوم هایی است که در پشت یک لوگو نهفته است.

روانشناسی در طراحی لوگو چیست؟

ابتدا معنای روانشناسی در طراحی لوگو را بیان می کنیم. در طی فرآیند طراحی لوگو همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که به معناهای اضافه فکر کنید و تا جای ممکن سعی کنید معناهای اضافه خلق کنید و برای ایجاد مفاهیم مختلف آن ها را به کار ببرید.

عبارت لوگو از کلمه یونانی “logos” گرفته شده است که به معنی "کلمه" است بنابراین هنگام طراحی لوگو به معنای لوگو توجه کنید در واقع شما در طی فرآیند ساخت لوگو یک کلمه بصری خلق می کنید که به وسیله آن مردم تجارت شما را می شناسند.

طراحی آنلاین لوگو

همان طور که مردم معنای کلمات را به خوبی درک می کنند معنای لوگوی شما را خواهند فهمید و با آن ارتباط برقرار می کنند. اینکه آن ها چه برداشتی از لوگوی شما داشته باشند به ذهنیت، دید فرهنگی و تجربیات آن ها بستگی دارد. افراد با سطح تحصیلات مختلف معنای متفاوتی از یک کلمه را درک می کنند . این تفاوت ها در درک معنی یک لوگو هم وجود دارد.

جنبه های متفاوتی در درک یک لوگو وجود دارد. در ابن مطلب روی دو جنبه مهم در ایجاد معنا تمرکز شده است:

رنگ و شکل.

نقش رنگ در طراحی لوگو

اغلب نقش رنگ در طراحی لوگو توسط مشتری اشتباه درک می شود اما بی دلیل نیست. با توجه به مقالات مختلف در روانشناسی طراحی لوگو قرمز یک معنی ، زرد یک معنی و همین طور رنگ ها معانی مختلفی دارند.

درست است رنگ ها معانی خاصی دارند اما این معانی همیشگی نیست ، این معانی در طول زمان به رنگ ها داده شده و امکان دارد این مفاهیم دوباره و دوباره تغییر کنند.

رنگ های مختلف در فرهنگ ها و اجتماعات مختلف معنای متفاوتی دارند. در نتیجه توجه کنید رنگ مناسبی برای لوگوی خود انتخاب کنید تا شما را در خلق مفاهیم گوناگون یاری دهد.

تفسیر مشترکی که مردم در کشورهای غربی به رنگ ها داده اند در شکل زیر آورده ایم.

طراحی آنلاین لوگو

سیاه : قدرت کمال راز مرگ

سفید - امید سادگی پاکیزگی خوبی خلوص

قرمز- عشق شور داستان عاشقانه خطر انرژی

زرد- فهم دوستی گرمی احتیاط بزدلی

آبی- صلح صمیمیت اعتماد تمامیت آرامش

خاکستری- قدرت بلوغ حفاظت پایداری

سبز- زندگی رشد طبیعت پول تازگی

نارنجی- ابداع خلاقیت تفکر ایده ها

بنفش- سلطنت تجمل خرد وقار

سعی کنید تا جای ممکن این موارد را در اولویت طراحی لوگو قرار ندهید . پیشنهادی که اکثر مقالات در طراحی لوگو دارند انتخاب تنها یک رنگ است.انتخاب یک رنگ سبب می شود کنترل بیشتری روی لوگوی خود داشته باشید وآن طور که میخواهید آن را در نظر مردم جای دهید و از طرفی می توانید آن را به عنوان رنگ سازمانی و تجاری خود در نظر بگیرید به عنوان مثال:

طراحی آنلاین لوگو

ادامه دارد...

سایت طراحی لوگو آنلاین بیزگو

http://bizgo.ir/

ساخت لوگو آنلاین



مشاهده پست مشابه : بهترین طراحی های لوگو در 2015
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
طراحی لوگو آنلاین،ساخت لوگو آنلاین، بیزگو bizgo طراحی لوگو آنلاین،ساخت لوگو آنلاین، بیزگو bizgo کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 343
  • بازدید کلی : 7610
کدهای اختصاصی